نحوه ساخت پنجره فریم لس

نحوه ساخت پنجره فریم لس

نحوه ساخت پنجره فریم لس که امروزه در انواع نماهایی ساختمانی از جمله مهمترین برج‌های دنیا مثل موزه هرمی و شیشه‌ای لوور فرانسه استفاده می‌شود، بسیار مورد اهمیت است. این مدل پنجره یک دید بصری یکنواخت و به قولی یکدست را به کاربر می‌دهد که در کنار نمای ساختمان می‌تواند جلوه زیبایی خاصی داشته باشد، البته اگر با مصالح متناسب استفاده شده باشد.

این پنجره بدوم فریم است  زیبایی که از آن حرف می‌زنیم بیشتر به خاطر هیمن موضوع است اما در عین حال مقاوم و همخوان با ساختمان‌های مدرن است. اجرای پنجره فریم لس در چند روش مشخص و کاربردی صورت می‌گیرد که در این مقاله به نحوه ساخت پنجره فریم لس می‌پردازیم.

نحوه ساخت پنجره فریم لس
نحوه ساخت پنجره فریم لس

پنجره فریم لس چیست

پنجره فریم لس از یک شیشه دوجداره تشکیل شده است. جالب است که یکی از شیشه‌های بزرگتر از دیگری است. اما این عدم تناسب اندازه به صورت دقیق و یکپارچه پیاده شده است که در واقع لایه بزرگتر به کمک چسبی به نام سیلیکون بر روی بخش دیگری که فریم فلزی است،مستقیما چسبانده می‌شود.

در نهایت نمای کلی پنجره بدون فریم است که در عین زیبایی و سادگی جذابیت نمای ساختمان را چند برابر می کند. اما برای اجرای پنجره فریم لس باید مراحل مختلفی را پشت سر گذاشت که بدان پرداخته خواهد شد.

مزایای پنجره فریم لس

قبل از اینکه به نحوه ساخت پنجره فریم لس بپردازیم بد نیست از مزایای این پنجره بیشتر بدانیم:

  • سطح شیشه‌ای یکنواخت بصری
  • تنوع رنگ‌بندی فریم
  • مخفی بودن فریم‌های بازشو
  • شرایط نصب از داخل بدون استفاده از داربست
  • ضدآب و ضد رطوبت(از طریق واشرهای مخفی)
  • سبک با نصبی راحت و آسان
  • شرایط اجرای تماما آلومینیومی
  • ایجاد مرز بین نمای سازه و سازه اصلی
  • عایق صوت و حرارت و گرما

نحوه ساخت پنجره فریم لس

همانطور که در قسمت ابتدایی مقاله اشاره کردیم، پنجره فریم لس از شیشه دو جداره‌ای تشکیل شده است.

این شیشه قابلیت‌های زیادی دارد که به روش خاصی تهیه واجرا می‌شود و با کیفیت مرغوبی برای پنجره فرم لس استفاده می‌شود.

نحوه ساخت پنجره فریم لس
نحوه ساخت پنجره فریم لس

اجزای تشکیل دهنده شیشه فریم لس

  • آلومینیوم
  • پروفیل
  • شیشه دو جداره
  • لاستیک

این  موارد از اجزای تشکیل دهنده برای نحوه ساخت پنجره فریم لس می‌باشند. نمای شیشه‌ای فریم لس با روی کار آمدن پنجره‌های یو پی وی سی نسبت به قبل کمتر استفاده می‌شود. اما هنوز مورد توجه بسیاری از افراد خوش سلیقه در ساختمان‌هایی با ارتفاع زیاد است که سعی دارند از انرژی نور خورشید حداکثر بهره‌برداری را داشته باشند.

انواع مراحل اجرای پنجره فریم لس

نحوه اجرای پنجره فریم لس به روش پر کاربرد یو – کانال  صورت می‌گیرد. روش یو – کانال ترکیبی از شبکه‌های پروفیل، پلاستیک‌هایی در ابعاد مخصوص و در نهایت قرار دادن شیشه‌های فرم لس دو جداره یا سه جداره است که شامل مراحل زیر می‌باشد.

شبکه‌بندی با پروفیل

برای اجرای پنجره فریم لس باید یک شبکه بندی اصولی به کمک پروفیل‌های فلزی انجام شود. اصطلاحا پروفیل‌ها را لامل می‌گویند که به دو نوع افقی و عمودی تقسیم می‌شوند. لامل افقی را ترنسم و لامل عمودی را مولیون می‌گویند. به کمک لامل عمودی و افقی شبکه‌بندی آغاز می‌گردد. بدینگونه که عرض هر دو لامل با هم برابر باشد و در عوض اندازه طول لامل افقی از لامل عمودی کمتر باشد. در نهایت بیشترین وزن شیشه بر روی لامل عمودی قرار می‌گیرد.

کاهش اختلاف دما و حرارات از طریق لاستیک

بعد از شبکه بندی که توسط پروفیل انجام شد. قبل از اجرای شیشه‌های دوجداره فریم لس باید برای پیشگیری از اختلاف دمای بیرون و داخل فکر چاره کرد. برای همین از یک نوع پلاستیک به نام پلی‌آمید استفاده می‌کنند. این پلاستیک موجب شکستن اختلاف دما می‌شود و اجازه نمی‌دهد ذره‌ای انرژی به هدر برود. برای همین در تابستان‌ها هوای اتاق یا فضای خانه کاملا خنک است و در زمستان  با حداقل انرژی سوخت فضای خانه کاملا گرم خواهد شد، چون گرما به بیرون نشت پیدا نمی‌کند.

نحوه ساخت پنجره فریم لس
نحوه ساخت پنجره فریم لس

قرار دادن شیشه در قالب

وقتی شبکه‌ای از پروفیل نر و ماده را برای نحوه اجزای پنجره فریم لس پیاده کردیم و از لاستیک‌هایی با ابعاد 50 میلی‌متری و 60 میلی‌متری برای عایق حرارت و صوت استفاده کردیم، نوبت کارگذاشتن شیشه‌های دو جداره است. با اجرای پروفیل‌ها به صورت دقیق قرار دادن شیشه در قالب و جایگاه خود  پایان اجرای پنجره فریم لس است.

موارد استفاده از پنجره شیشه فریم لس

پنجره فریم لس از بهترین گزینه‌های ممکن برای استفاده در دکوراسیون داخلی و خارجی است. برای نمای خارجی به دلیل استفاده از پروفیل آلومینیومی و پلاستیک‌های مخصوص در قالب واشرهای مخفی امکان نشت آب وجود نخواهد داشت. از طرفی امکان خروج گرما و انرژی هم به حداق ممکن کاهش یافته است که در واقع عایق صوت و حرارات  خواهد بود. برای همین به عنوان درب و پنجره حمام و حتی گاهی فضای گلخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نتیجه: نحوه ساخت پنجره فریم لس

پنجره فریم لس جز پنجره‌هایی است که در یکی دو دهه اخیر در جهت ساختمان سازی، اجرای نماهای خارجی لوکس و باکیفیت نقش مهمی را ایفا کرده است. برای همین استفاده از آن همچنان در بین طرفدارانش مخصوصا ساختمان‌های غول‌آسا مورد اهمیت است.

نحوه ساخت پنجره فریم لس طبق یک چارچوب بندی دقیق انجام می‌شود که نیازمند تجهیزاتی چون پروفیل آلومینیوم، پلاستیک، اجرای شبکه پروفیل و قالب کردن شیشه دوجداره است.

شیشه فریم لس برای نمای داخلی و خارجی قابل کاربرد است و دلیل آن این است که ذره‌ای انرژی را هدر نمی‌دهد و برای ساختمان‌های امروزی کاملا به صرفه است. اجرای سبک و سریعی دارد که مورد سلیقه کاربران و پیمانکاران زیادی است.‎

جهت تماس کارشناسان فروش

مشاوره رایگان

پس از ثبت شماره خود نهایتا تا 24 ساعت آینده کاری با شما تماس میگیرم