نحوه رگلاژ و تعمیر پنجره دوجداره

نحوه رگلاژ و تعمیر پنجره دوجداره

درب و پنجره های دوجداره باید به درستی نگهداری و استفاده شوند تا سالیان طولانی کارایی خود را حفظ کنند، اما در مواردی با توجه به نصب نادرست اولیه و شیوه نادرست استفاده دچار مشکلاتی می گردند که کاملا قابل تعمیر و یا تعویض می باشند. در این مقاله از سایت درساوین به بررسی نحوه رگلاژ و تعمیر پنجره دوجداره خواهیم پرداخت.

تعمیرات پنجره دوجداره یک امر ضروری برای استفاده بهتر از درب و پنجره upvc و آلومینیوم می باشد و این نوع پنجره ها به گونه ای مهندسی و ساخته شده اند که توسط تعمیرکار پنجره دوجداره قابل تعمیر و رگلاژ می باشند.

همین حالا برای استعلام قیمت پنجره دوجداره اقدام کنید.

این اطمینان در این نوع درب و پنجره ها وجود دارد که تمامی قطعات ان از جمله یراق الات، دستگیره و لولا و اسپانولیت قابل تعمیر هستند و در موارد لزوم نیز می توان در تعمیرات پنجره دوجداره این قطعات را تعویض کرد و با خیال اسوده از مزایای بی نظیر درب و پنجره بهره برد.

عواملی همچون عدم نصب اصولی، یراق الات به کار رفته نامرغوب و کیفیت پایین پروفیل های مصرف شده در زمان تولید پنجره ها می توانند به مرور زمان سبب افت شدید کیفیت و  کارایی پنجره های دوجداره می شوند.

تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره می تواند کیفیت و کارایی اولیه را به پنجره ها باز گرداند تا این پنجره ها بتوانند نقش خود را در صرفه جویی انرژی ساختمان ایفا نمایند.

تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره

با رشد روز افزون پنجره های دوجداره با سیستم یو پی وی سی و آلومینیوم گروه صنعتی درساوین برای تحقق بخشیدن به اهداف و رسالت خود با جذب افراد متخصص، آمادگی انجام پروژه های شما را به بهترین شکل ممکن دارد. در نظر داشته باشید که بحث تعمییر و رگلاژ پنجره دوجداره نیازمند افراد متخصص و با تجربه می باشد که مشکلات پنجره شما را به خوبی بشناسد و بر طرف نمایند.

رگلاژ به معنای تنظیم دقیق است و در بحث درب و پنجره های دوجداره نیز کاربرد دارد و به قرارگیری دقیق و درست یراق الات و لولا در جای خود و باز و بسته شدن بدون ایراد گفته می شود.

تعمیر پنجره دوجدارهرگلاژ پنجره دوجداره از جمله خدمات اساسی و حیاتی است که حتما باید توسط یک تیم خدماتی مجرب و متعهد انجام شود. موارد زیر از جمله دلایلی هستند که پنجره های دوجداره شما را نیازمند خدمات تعمیرات و رگلاژ می کنند:

  • گیر کردن دستگیره ها در هنگام باز و بسته نمودن پنجره ها
  • ورود و خرج گرما و سرما در فصل های تابستان و زمستان
  • عدم رعایت قوانین و مباحث نصب اصولی
  • نفوذ اب از درزها و کناره های پنجره دوجداره
  • شکستی یا خم در ناحیه لولای بازویی فریم لس
  • خرابی براق الات
  • خرابی و یا سست شدن لاستیک های بکار رفته در اطراف پنجره ها

یکی از مهم ترین قسمت های پنجره دوجداره، شیشه آن است که در بحث رگلاژ نیز تاثیر به سزایی دارد و تعمیرکار پنجره دوجداره با استفاده از زیر شیشه های مخصوص باعث قرار گیری درست شیشه در جای خود شده و وزن شیشه دوجداره در تمامی نقاط پنجره دوجداره پخش می شود و پنجره یو پی وی سی و الومینیوم به خوبی باز و بسته شده و در جای خود محکم گردد.

اسپانیولت نیز از جمله مواردی است که باید در رگلاژ پنجره تنظیم و چک شود.

زاماک و یراق آلات نیز در بحث تعمیرات و رگلاژ پنجره های دوجداره نقش کلیدی را ایفا می کنند و تعمیرکار باید دقت کند که این دومورد به درستی عمل کنند، در غیر این صورت یا تعمیر شود و یا تعویض گردد.

خدمات رگلاژ و تعمیر پنجره دوجداره

دامنه ی رگلاژ پنجره دوجداره بسیار گسترده بوده و کارشناس پس از حضور در محل به ارزیابی علت خرابی می پردازد تا خرابی در کمترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت بر طرف نماید. خدمات تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره عبارتنداز:

  • تعمیر و رگلاژ گیر و ایرادات پنجره دوجداره در هنگام باز و بسته شدن
  • تعویض شیشه های شکسته پنجره
  • تعمیر و تعویض دستگیره شکسته و یا از کار افتاده
  • افزودن قابلیت باز شوندگی به پنجره دوجداره ثابت
  • تعویض یراق الات از کار افتاده
  • تعویض لولای درب و پنجره
  • رگلاژ پنجره دوجداره که به سختی بسته و جفت می شوند
  • درزبندی و عایق کاری اطراف پنجره
  • تبدیل پنجره های تک حالته به دو حالته و بالعکس
  • نظافت و شستشوی پنجره دوجداره با مواد شوینده مخصوص و مرغوب
  • تعویض نحوه ی بازشوندگی از چپ به راست یا از راست به چپ
برای استعلام قیمت در و پنجره هافمن، اینجا کلیک کنید.

آیا تمامی درب و پنجره های دوجداره قابل رگلاژ هستند؟

طراحی های زیادی در بازار مصرف امروز وجود دارد که در مبنا یکی هستند و سازنده متدهایی که به کار برده است تنها در ظاهر بصری است و مکانیزم حرکت که اصلی ترین بخش درب و پنجره یو پی وی سی است در اکثر موارد یکسان است و تعمیرات پنجره دوجداره به همین دلیل ممکن و قابل اجرا می باشد.

روش های نوین در رگلاژ پنجره

در روش سنتی با زیر شیشه و تنظیم قطعات و استفاده از آچار آلن مخصوص امکان پذیر بود. اما در روش نوین که در درب و پنجره هایی با طراحی و مهندسی منحصر به فرد وارد بازار شده و هنوز همه گیر نشده است، قابل اجرا نیست.

رگلاژ پنجره دوجدارهرگلاژ درب و پنجره دوجداره در ساز و کار جدید با استفاده از تنظیم یک سیستم مکانیزه کاملا بر پای علم مکانیک و نشات گرفته از قوانین سطح اصطحکاک فیزیکی انجام می گیرد. بدون شک نیازمند علم و دانش در کنار دارا بودن فن و تخصص و ابزار کاربردی می باشد.

تعمیر پنجره دوجداره در این نوع وسایل نو ظهور بسیار دشوارتر از نوع قدیمی آن است و لازم است تا تعمیرکار با متدهای استاندارد روز اشنایی کافی داشته باشد تا سرانجام کار باب میل کارفرما باشد.

مزایای تعمیر و رگلاژ پنجره

مزایای تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره عبارت است از:

  • عدم هدر رفت انرژی داخل ساختمان در فصل سرما و گرما
  • عملکرد صحیح یراق الات و پنجره
  • بازگشت سطح کیفیت پنجره به حالت اولیه پس از رگلاژ پنجره دوجداره
  • جلوگیری از ورود گرد و غبار
  • عایق در برابر الودگی صوتی محیط های شهری و صنعتی

ابزار کلیدی برای تعمیر پنجره

ابزاری که در تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره کاربرد دارند شامل دسته بزرگی از ابزار آلات می باشد از جمله: پیچ بند، دریل، الن، زیر شیشه، لاستیک درزگیر، چسب سیلیکون، پیچ گوشتی و امبردست و بسیاری از موارد دیگر.

نقش رگلاژ در صداگیری پنجره دوجداره

صداگیری پنجره دوجداره upvc به چهار روش و طی کردن مراحل زیر عملیاتی می شود که نگاهی عام به ان خواهیم داشت:

  • رگلاژ پنجره های دوجداره یو پی وی سی اساسی ترین روش برای صداگیری است که در بالا توضیح داده شد.
  • تعویض یراق الات تاریخ مصرف گذشته و دچار ایراد شده
  • پروفیل ها و گالوانیزه نامرغوب نیز می تواند تاثیر گذار باشد
  • صداگیری پنجره upvc از طریق زیر شیشه های مخصوص که سبب سنگینی و ایجاد تعادل فشار سطحی می شود نیز امکان پذیر است.
  • اصطحکاک ایجاد شده در هنگام استفاده و باز و بست و تحرک نامتقارن قطعات درگیر نیز می تواند در تعمیر پنجره دوجداره یو پی وی سی و رفع صدای ان نقش اصلی را داشته باشد.
جهت دریافت نمایندگی گروه صنعتی درساوین اینجا کلیک کنید.

رعایت ایمنی در رگلاژ و تعمیر پنجره دوجداره

کار با ابزار الکتریکی مانند دلر و پیچ بند نیز از جمله مواردی است که رعایت ایمنی و استانداردهای کاری برای تحقق یک نتیجه بدون صدمات جانی و مالی در ان تعریف شده است.

تعمیر پنجره دوجداره عموما در ارتفاع انجام می شود و ما با اموزش کامل و تخصصی نفرات خود و استفاده از ابزارهای ایمن محور سعی کرده ایم تا تمامی پروژه های خود را بدون مشکل پیش ببریم و لزوما به تجربه کارگران و همکاران خود اکتفا نکرده ایم.

اول ایمنی و بعد کار شعاری است که سازمان های دولتی و غیردولتی و کارخانجات به شدت روی ان تاکید دارند و با صرف هزینه های کلان از تلفات انسانی و اقتصادی احتمالی در محیط کاری جلوگیری می کنند.

درصورت عدم رگلاژ و تعمیر پنجره چه مشکلاتی پیش خواهد آمد؟

ممکن است بارها پیش آمده باشد که خواسته اید با باز کردن پنجره از مشاهده محیط لذت ببرید و یا دمای داخل خانه و یا محل کار را تعویض کنید  اما همین که اقدام به باز و بست می کنید در نواحی مختلف اتصال لنگه به چهارچوب ایراد و گیر احساس می کنید و به ناچار با فشار و اهرم کردن و بالا و پایین کردن اقدام به حرکت کرده اید با ایجاد فشار حداکثری به شیشه و لولاها و حتی پروفیل لنگه و قاب اسیب دیده اند و در موارد متعددی باعث افتادن لنگه و یا خرد شدن شیشه ها شود.

پس در همان ابتدای مشکلات با کارشناس فنی ما تماس بگیرید تا برای رگلاژ پنجره های دوجداره شما اقدام کند و راهنمایی های لازم را ارائه دهد.

مقالات زیر را از دست ندهید:

جهت تماس کارشناسان فروش

مشاوره رایگان

پس از ثبت شماره خود نهایتا تا 24 ساعت آینده کاری با شما تماس میگیرم