شیشه میرال چیست؟

شیشه میرال

شیشه میرال از انواع بسیار جدید و مقاوم شده ای از شیشه های معمولی است و امروزه در اکثر فضاها از این نوع شیشه استفاده می شود. این شیشه ها به دلیل نوع بافتی که بر اثر فشار در هنگام تولید پیدا می‌کنند، بسیار محکم بوده و در هنگام شکستگی، چند تکه نخواهند شد. به همین دلیل ارزش اصلی آن ها نقشی است که در امنیت و حفاظت دارند. در این مقاله با این شیشه بیشتر آشنا خواهیم شد.

میرال چیست؟

میرال نام نوعی شیشه است از نوع شیشه سکوریت که در حدود چند برابر قوی‌تر از شیشه های عادی می باشد. برخلاف نوع حرارت دیده، که می‌تواند به ذرات دندانه‌دار کوچک که خطرناک خواهند بود، تبدیل شود. این محصول در زمانی که شکسته می‌شود به تکه‌های بی‌ضرر خرد می‌شود در نتیجه، در محیط‌هایی که در آن سلامتی افراد یک مسئله مهم است استفاده خواهد شد.

شیشه میرال بخشی از شیشه سکوریت می باشد و از این نوع شیشه در حمام های شیشه ای، شیشه بالکن به صورت پانل های ثابت و متحرک، شیشه فروشگاه، پارتیشن های شیشه ای و تمام فضاهایی که شیشه جزیی از آن می باشد استفاده می شود.

برای درخواست نمایندگی پنجره درساوین اینجا کلیک کنید.

کاربرد شیشه میرال

شیشه های سکوریت طی فرآیندی سخت شده و در برابر شکستن، سرما و گرمای شدید و همچنین در برابر نفوذ سارقان مقاومت بالایی دارند و این شرایط بدون اینکه نور طبیعی را از بین ببرند ایجاد می شود. می توان از این شیشه ها در منزل و محل کار استفاده کرد. با داشتن گزینه های بسیار زیاد در سبک، طراحی و شفافیت، این امکان وجود دارد که با توجه به بودجه های متفاوت این شیشه ها را در اختیار داشته باشید. این شیشه کاربرد فراوانی در صنعت و ساختمان دارد. در مراکز اداری، تجاری، صنعتی از این شیشه برای درب، سقف، نمای ساختمان استفاده می شود.

شیشه میرالتولید شیشه میرال

برای تولید شیشه سکوریت یا میرال روند ساخت به این صورت است که به شیشه معمولی دمای بسیار بالایی داده می شود تا به مرحله ذوب برسد. سپس با یک شوک حرارتی آن را سرد می کنند. این کار سبب افزایش مقاومت شیشه می شود و آن را از شیشه معمولی متمایز می سازد.
این عملیات در کوره های الکتریکی-مقاومتی که قابلیت کنترل دما را دارند انجام می شود. انقباض هایی که در این فرآیند رخ می دهد باعث فشردگی لایه خارجی شیشه و تنش های فشاری سبب افزایش مقاومت شیشه می شود.
شیشه سکوریت یا میرال را می توان در اندازه ها و ضخامت های گوناگونی تولید کرد.

برای خرید پنجره آکپا، اینجا کلیک کنید.

انواع شیشه میرال

شیشه در انواع مختلف طرح و رنگ وجود دارد و در دسترس می باشد این تنوع به دلیل وجود تکنولوژی و همچنین نیازهای متنوع سازندگان است. شیشه امروزه یکی از مصالح مهم ساختمان است. انواع مختلفی از شیشه وجود دارد، که یکی از آنها شیشه میرال است. شیشه میرال از دو یا چند لایه شیشه که تحت فشار و طی روند خاصی تولید می شود ساخته شده است.

  • از بیشترین کاربردهای شیشه میرال در صنعت خودروسازی برای شیشه‌های طرفین و عقب خودرو است.
  • نوع دیگری از این شیشه ها برای درب ورودی مغازه‌ها استفاده می شود و به نام شیشه میرال مغازه شناخته می شود، که کمتر کسی است که برای مغازه‌ی خود از شیشه میرال استفاده ننموده است.
  • این شیشه‌ها خاصیت کشسانی دارند و در صورت شکستن مانع از پراکندگی ذرات شیشه می شوند.
  • از طرفی شیشه میرال به عنوان عایق صوتی، جاذب حرارت، کاهنده شفافیت و شیشه‌ ایمنی به کار برده خواهد شد.

از دیگر انواع این شیشه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. (سکوریت) برنز
  2. سندبلاست
  3. ساتینا
  4. حکاکی شده
  5. رنگی
  6. درب اتوماتیک
  7. اسپایدر

شیشه میرال

برای نصب شیشه میرال چه اصولی را باید رعایت نمود؟

نصب شیشه سکوریت، قواعد مخصوص به خود را دارد و تنها از عهده ی کسانی بر می‌آید که تجربه کاری و شناختی کامل، از این نوع شیشه را داشته باشند. قبل از هر چیزی باید قاب و قالب مورد نظر، کاملا دقیق اندازه گیری شود تا در هنگام نصب با مشکل روبرو نشوید. انتخاب یک شیشه سکوریت استاندارد و با کیفیت نیز، سبب طولانی شدن عمر استفاده مفید آن خواهد شد.

برای استعلام قیمت پنجره ویستابست، اینجا کلیک کنید.

آماده سازی نصب

نصب درست و دقیق شیشه اهمیت زیادی در کاربرد و استفاده آن دارد به شکلی که اگر نصب به نحو درستی انجام نشود ممکن است مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد. در نتیجه لازم است به این مرجله توجه ویژه ای شود.

در قدم اول برای نصب شیشه ی سکوریت ریلی، فضا و مکان نصب این شیشه را باید آماده کنید. فریم و قاب مورد نظر را شاقل کرده و از لحاظ ترازی نیز باید محل آماده شود.  اگر در نصب شیشه های ریلی سکوریت، دقت لازم انجام نگیرد، می تواند خسارات جبران ناپذیری داشته باشد. در زمان نصب، باید به این نکته دقت داشته باشید که لبه های این گونه از شیشه ها، حساسیت بالایی دارند و در زمان نصب، بهتر است از چوب یا لاستیک استفاده شود تا شیشه سکوریت با فلز، برخورد مستقیم نداشته باشد

جمع بندی

شیشه میرال از نظر امنیت از بهترین شیشه ها و مناسب انواع مکان های مختلف که نیازمند امنیت از جهات مختلفند، می باشد. در این مقاله تلاش کردیم شما را با این نوع شیشه بیشتر آشنا نماییم.

مقالات زیر را از دست ندهید:

جهت تماس کارشناسان فروش

مشاوره رایگان

پس از ثبت شماره خود نهایتا تا 24 ساعت آینده کاری با شما تماس میگیرم